Vrácení zboží bez udání důvodu nebo reklamace? Dávejte si pozor!

Dvě rozdílné věci, které na Vás jakožto zákazníka mohou mít opravdu silný dopad. Proto si dávejte pozor, co a jak řeknete při komunikaci s prodejcem. Pár pravidel, které byste měli při vrácení zboží brát na vědomí, jsem shrnul do krátkého článku.

Vrácení zboží bez udání důvodu se vám může hodit zejména v případech, kdy nejsme se zbožím spokojeni a chceme jej vrátit. Pokud není zboží viditelně opotřebováno či poškozeno, je možné jej prodejci vrátit a uplatnit tzv. vrácení zboží bez udání důvodu.

Ale jen při nákupu přes internet či telefonicky…

Tohoto lze ale využít pouze, pokud ke sjednání smlouvy došlo tzv. na dálku, tedy prostřednictvím internetu či telefonicky. Této vychytávky můžete využít i v případě, že si zboží vyzvednete osobně na prodejně. Důležitá je cesta uzavření kupní smlouvy nikoliv forma předání. Pozor ale, pokud si zboží přes internet nebo telefonicky rezervujete a kupní smlouva je uzavřena až v kamenném obchodě. Toto zboží může bez udání důvodu přijmout prodejce jen na základě jeho dobré vůle. Koná tak například Alfa Computer.

Co si zvolit?

Prodejce je povinen vám do deseti dnů od vrácení zboží vrátit peníze. Může si však odečíst náklady na původní obal, pokud byl znehodnocen. Při volbě vrácení zboží bez udání důvodu vám navíc nikdo nevrátí poštovné. Možnost vrácení bez udání důvodu je garantovaná zákonem a je nad rámcem různých kupních podmínek na stránkách prodejce. Pokud tedy nejste se zbožím spokojeni a nevyhovuje vám, určitě této možnosti využijte. Jesliže jste s vlastnostmi zboží spokojeni, ale je poškozeno, nejspíše je pro vás vhodnější spíše forma reklamace.

Dávejte si pozor na to, co říkáte…

Od kupní smlouvy lze bez udání důvodu odstoupit také v případě, že vám zboží nebylo doručeno ve sjednaném termínu. Někdy se ale může stát, že přijdete za prodejcem a řeknete, že je zboží poškozeno a chcete jej vrátit. V tuto chvíli vás bude tlačit spíše do reklamace, pochopitelně nechce přijít o zisk. To může být problém, pokud nejste se zbožím spokojeni či poškozené zboží rychle potřebujete. V tuto chvíli volte vrácení peněz bez udání důvodu, neboť reklamace může trvat až třicet dní a dostanete zboží kus za kus. Prodejci nejste povinni vysvětlovat, proč daný produkt chcete vrátit!

Reklamace

+ dvouletá uplatnitelnost
+ bez dodatečných výdajů (poštovné atd.)
+ zboží může být viditelně používáno
– výměna zboží kus za kus
– až 30 dní na vyřízení

vs.

Vrácení zboží bez udání důvodu

+ vrácení hotovosti
+ peníze do 10 dnů
+ nemusíte nic vysvětlovat:)
+ zákonná jistota vrácení peněz
– jen 14denní lhůta
– nutnost sjednání smlouvy přes internet či telefon
– zboží nesmí být viditelně používáno
– z vrácené částky mohou být odečteny náklady na obal

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Rubriky

Krátké zprávy

  • OSIsoft User Conference v Paříži 16/07/2013
    I když zrovna nepatřím mezi fanoušky Francie, tak se do země baget, sýrů a lahodného vína brzy podívám. Asi 100m od Eifelovky totiž bude 16-19 září probíhat Osisoft User Conference, kde budu svou mateřskou firmu reprezentovat. Tak snad si o Francii napravím své mínění.
My Flightdiary.net profile